Pytanie 1. W jaki sposób beneficjent powinien złożyć w Funduszu Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury? (dotyczy umów dotacji z prefinansowaniem).

Odpowiedź na pytanie 1. Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy składać w następujący sposób:
  1. Jeśli Wniosek o dofinansowanie został złożony wyłącznie w formie elektronicznej (nie był złożonej wersji papierowej) i wniosek ten został podpisany z użyciem podpisu elektronicznego przez Wnioskodawcę (został podpisany profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym Wnioskodawcy), to Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy złożyć przez skrzynkę podawczą portalu ePUAP na adres elektronicznej skrzynki podawczej WFOŚiGW w Kielcach: /WFOSIGW/SkrytkaESP  z użyciem podpisu elektronicznego Wnioskodawcy. Przypominamy, że Dyspozycja wypłaty zaliczki nie może być podpisana przez Pełnomocnika.

  2. Jeśli Wniosek o dofinansowanie został złożony wyłącznie w formie elektronicznej (nie było złożonej wersji papierowej) i wniosek ten został podpisany z użyciem podpisu elektronicznego Pełnomocnika (został podpisany profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym Pełnomocnika) , wówczas Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy złożyć w formie papierowej. Można ją przesłać na adres Funduszu  tradycyjną drogą pocztową lub złożyć bezpośrednio w siedzibie Funduszu, w Biurze Obsługi. Przypominamy, że Dyspozycję wypłaty zaliczki powinna być podpisana własnoręcznie przez Wnioskodawcę.  

  3. Jeśli  Wniosek o dofinansowanie został złożony w wersji elektronicznej przez system GWD (i nie został podpisany przez Wnioskodawcę, ponieważ nie posiadał on podpisu elektronicznego) oraz w wersji papierowej (podpisanej przez Wnioskodawcę bądź Pełnomocnika), wówczas Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury należy złożyć w formie papierowej. Można ją przesłać na adres Funduszu  tradycyjną drogą pocztową lub złożyć bezpośrednio w siedzibie Funduszu, w Biurze Obsługi. Przypominamy, że Dyspozycję wypłaty zaliczki powinna być podpisana własnoręcznie przez Wnioskodawcę. Jeżeli Wnioskodawca złoży Dyspozycję wypłaty zaliczki wraz z kopią faktury w inny sposób niż określone wyżej, wówczas Fundusz uzna złożenie dokumentów za nieskuteczne. Dokumenty takie nie będą przez Fundusz rozpatrywane.  

Pytanie 2. W jakim terminie Beneficjent jest zobowiązany złożyć w Funduszu Wniosek o płatność, który rozliczy uzyskaną uprzednio zaliczkę? (dotyczy umów dotacji z prefinansowaniem).

Odpowiedź na pytanie 2. Wniosek o płatność rozliczający zaliczkę musi być złożony najpóźniej do upływu 120 dnia od daty wypłaty zaliczki dotyczącej realizacji danej umowy z wykonawcą.

Pytanie 3. W jakim okresie Beneficjent jest zobowiązany zrealizować cały zakres rzeczowy przedsięwzięcia, określony we Wniosku o dofinasowanie  i umowie dotacji z prefinansowaniem?

Odpowiedź na pytanie 3. Jeśli Beneficjent realizuje umowę dotacji z prefinansowaniem, to powinien wykonać cały zakres rzeczowy w okresie: do 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie.