Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach ogłasza, od 14.03.2025 do 30.04.2025 do godziny 15:30 lub do wyczerpania środków, nabór wniosków dla zadań realizowanych w 2025 roku wpisujących się w Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 3) Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnych.
Pula środków do wydatkowania ww. zadań wynosi 6.500.000,00 zł, w tym 2.500.000,00 zł ze środków WFOŚiGW w Kielcach oraz 5.000.000 zł ze środków NFOŚiGW w Warszawie.
Nadmieniamy, iż w ramach ww. naboru będą przyjmowane jedynie wnioski wypełnione i przesłane do Funduszu za pomocą portalu beneficjenta lub platformy ePUAP.
W celu złożenia wniosku o dofinansowanie należy:
- Założyć konto w portalu beneficjenta na stronie https://portalbeneficjenta.wfos.com.pl/ (nie dotyczy podmiotów posiadających już konto w portalu beneficjenta). Po aktywacji konta będzie można się zalogować i korzystać z portalu (w pełnym zakresie). Dodatkowe informacje znajdą Państwo w portalu beneficjenta w sekcji „pytania i odpowiedzi”.
- Pobrać (dla właściwej dziedziny dofinansowania) a następnie wypełnić aktywny formularz PDF wniosku o dofinansowanie dostępny po lewej stronie DOSTĘPNE FORMULARZE WNIOSKÓW OFERTA DOFINANSOWAŃ odnośnik NABORY CIĄGŁE – WNIOSKI po zalogowaniu w portalu Beneficjenta. Po zakończeniu wypełniania należy sprawdzić poprawność wpisanych danych.
- Wysłać go do Funduszu za pomocą „SKRZYNKI PODAWCZEJ – PDF”– dostępnej w Portalu Beneficjenta.
- Wydrukować wniosek, podpisać i dostarczyć wraz z dokumentami wymienionymi we wniosku oraz w spisie wymaganych załączników do
Zamiast wersji papierowej można również przesłać do biura funduszu wypełniony formularz wniosku w wersji elektronicznej podpisany przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.
Ocenie merytorycznej będą podlegać tylko wnioski które wpłyną w terminie naboru i:
- zostały zarejestrowane w Funduszu w formie elektronicznej (aktywny PDF) i została złożona ich podpisana papierowa wersja (z tożsamą sumą kontrolną)
lub - zostały zarejestrowane w Funduszu w formie elektronicznej (aktywny PDF) i podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.
Wnioski, które wpłyną tylko w formie papierowej lub z przekroczeniem 5-dniowego terminu pomiędzy wersją elektroniczną i papierową będą ocenione negatywnie, a Wnioskodawca zostanie poinformowany o tym fakcie pisemnie. Natomiast wnioski, które wpłyną tylko w formie elektronicznej bez podpisu elektronicznego, trafią do bufora i nie będą podlegały nawet rejestracji.
UWAGA!!!
W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie „Zasady udzielania dofinansowania ze środków WFOŚiGW w Kielcach”.
Dokumentów składanych w wersji papierowej nie należy: zszywać, bindować, wkładać do koszulek, teczek ani segregatorów, za wyjątkiem nośników elektronicznych.
- Załączniki do ogłoszenia:
- Odnośniki do pozostałych dokumentów warunkujących uzyskanie dofinansowania:
2. Katalog kwalifikacji kosztów dla zadań dofinansowywanych ze środków WFOŚiGW w Kielcach”
3. Pozostałe dokumenty wymagane do złożenia wniosku (wymienione w formularzach wniosków o dofinansowanie)