Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach informuje, iż w związku z pozyskaniem środków z NFOŚiGW w Warszawie w ramach: 

„Ogólnopolskiego programu finansowania służb ratowniczych. Część 1) Dofinansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych” (załącznik nr 1 do ogłoszenia)

ogłasza nabór wniosków dla organizacji pozarządowych uprawnionych do wykonywania ratownictwa górskiego i wodnego oraz jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych na zakup sprzętu oraz samochodów ratowniczo-gaśniczych.
 

Podmioty mogące składać wnioski o dofinansowanie zostały umieszczone  na liście zaakceptowanej przez Ministrów: Klimatu oraz Spraw Wewnętrznych  i Administracji, stanowiącej załącznik nr 2 do ogłoszenia.

Pula środków w formie dotacji przeznaczonych do wydatkowania na dofinansowanie zadań wynosi do:
  • 1 170 000,00 zł NFOŚiGW w Warszawie,

  • 500 000,00 zł WFOŚiGW w Kielcach.

Termin składania wniosków:  od 11.09.2024 do 27.09.2024 r. do godziny 15:30

Nadmieniamy, iż w 2024 roku w ramach ww. naboru będą przyjmowane jedynie wnioski wypełnione i przesłane do Funduszu za pomocą portalu beneficjenta lub platformy ePUAP.

W celu złożenia wniosku o dofinansowanie należy:

  • Założyć konto w portalu beneficjenta na stronie https://portalbeneficjenta.wfos.com.pl/

    (nie dotyczy podmiotów posiadających już konto w portalu beneficjenta). Po aktywacji konta będzie można się zalogować i korzystać z portalu. Dodatkowe informacje znajdą Państwo w portalu beneficjenta w sekcji „pytania i odpowiedzi”.

  • Po zalogowaniu w portalu Beneficjenta pobrać wniosek o dofinansowanie dostępny po lewej stronie DOSTĘPNE FORMULARZE WNIOSKÓW (OFERTA DOFINANSOWAŃ), odnośnik PROGRAMY I KONKURSY – WNIOSKI, dla dziedziny Racjonalne Gospodarowanie Odpadami i Ochrona Powierzchni Ziemi, nazwa wniosku „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 1) Dofinansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych”. Następnie wypełnić aktywny formularz PDF wniosku o dofinansowanie a po zakończeniu wypełniania należy sprawdzić poprawność wpisanych danych.

  • Wysłać go do Funduszu za pomocą „SKRZYNKI PODAWCZEJ – PDF”– dostępnej w Portalu Beneficjenta.Wydrukować wniosek, podpisać i dostarczyć wraz z dokumentami wymienionymi we wniosku oraz w spisie wymaganych załączników do
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach
al. Ks. Jerzego Popiełuszki 41, 25-155 Kielce.
w godzinach jego pracy tj. 7:30-15:30

Uwaga do powyższego: prosimy o zachowanie następującej kolejności dostarczania wersji wniosków, jako pierwsza (elektroniczna) powinna zostać wysłana do Funduszu za pomocą skrzynki podawczej dostępnej w portalu beneficjenta, a dopiero po tym dostarczona jego papierowa wersja.


Zamiast wersji papierowej można również przesłać do biura funduszu wypełniony formularz wniosku w wersji elektronicznej podpisany przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.

Dostarczone (w wersji elektronicznej oraz papierowej) formularze wniosków muszą posiadać taką samą sumę kontrolną (ciąg znaków w górnej części formularza wniosku generowany po kliknięciu „sprawdź”) umieszczoną na każdej stronie dokumentu.

Ocenie merytorycznej będą podlegać tylko wnioski które wpłyną w terminie naboru i:

  • zostały zarejestrowane w Funduszu w formie elektronicznej (aktywny PDF) i została złożona ich podpisana papierowa wersja (z tożsamą sumą kontrolną)
lub
  • zostały zarejestrowane w Funduszu w formie elektronicznej (aktywny PDF) i podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.
Wnioski, które wpłyną tylko w formie papierowej lub z przekroczeniem 5-dniowego terminu pomiędzy wersją elektroniczną i papierową będą ocenione negatywnie, a Wnioskodawca zostanie poinformowany o tym fakcie pisemnie. Natomiast wnioski, które wpłyną tylko w formie elektronicznej bez podpisu elektronicznego, trafią do bufora i nie będą podlegały nawet rejestracji.


UWAGA!!!

Za datę wpływu wniosku uznaje się datę zarejestrowania obu form wniosku  w Funduszu (datę wpływu drugiej formy wniosku). W przypadku wniosku tylko elektronicznego podpisanego przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP, uznaje się datę jego rejestracji w skrzynce odbiorczej Funduszu.

Informujemy również, iż terminy zakończenia naborów mogą ulec zmianie lub też nabór wniosków może zostać wstrzymany o czym będą Państwo informowani poprzez portal beneficjenta oraz stronę internetową www.wfos.com.pl.


- ORYGINAŁ OGŁOSZENIA


Załączniki do ogłoszenia o naborze:





Odnośniki do dokumentów warunkujących uzyskanie dofinansowania: